Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce ogłasza nabór na stanowisko Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce ogłasza nabór na stanowisko Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
termin składania dokumentów: 21 lutego 2022 r.
status: aktualne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce ogłasza nabór na stanowisko Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej (zastępstwo)
- Liczba wymiaru etatu : 1 etat
- Miejsce wykonywania pracy: Powiat Hajnowski, praca w środowisku zamieszkania rodzinnej pieczy zastępczej oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce
- System czasu pracy: zadaniowy
- Wymagania niezbędne:
1) Wykształcenie: wyższe – pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka
2) Kandydatem może być osoba, która:
- a) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona i ograniczona;
- b) wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego;
- c) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d) jest obywatelem polskim, - e) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
3) Wymagania dodatkowe:
- predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność, staranność, terminowość, cierpliwość, samodzielność, kreatywność, dobra organizacja pracy, umiejętność pracy indywidualnej oraz zespołowej,
- dobra obsługa komputera, pakiet MS Office,
- znajomość niżej wskazanych aktów prawnych i umiejętność ich interpretacji:
- ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawa Kodeks rodzinny i opiekuńczy, - prawo jazdy kategorii B,
- doświadczenie w pracy z dziećmi i rodziną.
4) Zakres obowiązków:
- Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
- Przygotowywanie, we współpracy z asystentem rodziny oraz rodziną zastępczą planu pomocy dziecku;
- Pomoc rodzinom zastępczym w nawiązywaniu wzajemnego kontaktu;
- Zapewnianie rodzinom zastępczym dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
- Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
- Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
- Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
- Współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- Prowadzenie dokumentacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej zgodnie z art. 38a ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, kierowanie dzieci w pieczy do diagnozy psychofizycznej, kierowanie rodzin zastępczych do badania predyspozycji i motywacji do pełnienia funkcji, na badania lekarskie;
- Wydawanie opinii w przedmiocie wytoczenia przez kierownika PCPR powództwa o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych na rzecz dziecka przebywającego w pieczy zastępczej;
- Sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie;
- Sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która wystąpi z wnioskiem o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej;
- W przypadku rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej większej liczby dzieci niż przewiduje to art. 53 ust. 1 oraz sporządzanie innych opinii wynikających z ustawy;
- Udział w dokonywaniu oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnych formach pieczy zastępczej oraz oceny rodzin;
- Wsparcie wychowanków i ich opiekunów usamodzielnienia w opracowaniu indywidualnego programu usamodzielnienia co najmniej na miesiąc przed osiągnięciem przez osobę usamodzielnianą pełnoletności oraz pełnienie funkcji opiekuna usamodzielnienia, gdy zajdzie taka konieczność;
- Informowanie sądu rodzinnego o całokształcie sytuacji osobistej dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej oraz o sytuacji jego rodziny w tym możliwości powrotu dziecka pod opiekę rodziców biologicznych;
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z dzieckiem;
- Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o dziecku i rodzinie;
- Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, sądami, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie wykonywanych zadań, bieżące zapoznawanie się z przepisami prawa;
- Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi powiatowego centrum pomocy rodzinie w sprawach wymagających uzgodnień;
- Wykonywanie innych poleceń Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
5) Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie,
- Oświadczenie Kandydata:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona i ograniczona,
- o wypełnieniu obowiązku alimentacyjnego -w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego,
W przypadku, gdy kandydat przekazuje dobrowolnie, z własnej inicjatywy dane stanowiące szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, do składanej dokumentacji aplikacyjnej powinien dołączyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na ich przetwarzanie w procesie naboru (druk do pobrania pod ogłoszeniem).
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 10A, 17-200 Hajnówka lub pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, 17-200 Hajnówka, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 10A, z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko „Koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej”, w terminie do dnia 21 lutego 2022 r.
Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Metryka strony